Main masak masak

Wednesday, January 02, 2019



Waddup!  
Sempena tahun baru ni Iman decide untuk gunakan kata ganti diri kepada 'aku' supaya tak nampak formal sangat okay😂

So today aku nak share story first time masak sorang sorang.Biasa kalau cuti sekolah memang akan duduk rumah dan panaskan je lauk pauk saki baki semalam. Tapi ada satu hari tu, lauk semalam pun habis!  Jadi dengan otak yang geliga ni terus la cari bahan mentah apa ada dalam peti sejuk. Aku jumpa SOTONG!  YES SOTONG!  Pastu terus la google resipi sotong. Resipi yang tarik minat aku masa tu ialah SOTONG MASAK THAI. Bila tengok gambar pergh menjejes ayaq liuq😂 Ni kira 1st time tau aku nak masak sorang sorang tanpa parents. Aku pun sediakan bahan bahan untuk masak macam apa resipi tu suruh. Pergh excited ni lain macam tau first time nak masak. 

Masalah yang paling besar ialah aku takut nak bukak dapur gas. Takut dia lain macam. Tak tahu pasaipa😂 So alternative lain kita masak guna Noxxa. Tit tit tit tekan butang nanti siap la lauk tu. Aku pun masukkan bahan bahan macam apa yang resipi tu suruh. Nasi semua dah stand by dalam pinggan ni. Excited punya pasal nak makan hahahahah. 

Lauk siap je terus cedok dalam mangkuk. Pastu terus ngapppp masuk mulut. Masuk je mulut terus keluarkan balik!
TAK SEDAPPPPP!!!!!  hahahahahah😂
tak tahu la nak nangis ke apa time tu. Terus asingkan sotong dari kuah dia. Lepastu basuh balik sotong tu😂 Aku pun makanlah sotong kosong dengan nasi kosong. Kuah sotong tadi?  Buanglah😂😂 memang tak boleh terima oleh tekak ni😂 tak tahu la resipi tu yang salah atau aku yang salah😂
Sorry la tak ada gambar nak tunjuk😂 Ya lah excited nak makan kan😂

Okay next aku masak Udang Goreng Kunyit. Nak tahu apa jadi.. Just wait okay😂
#imanmainmasakmasak

You Might Also Like

8 comments

  1. kahkahkah.. sabo jek la.. takpe nanti blh nuntu ilmu masak dgn bonda

    ReplyDelete
  2. Tok guru paling besar hahahah😂

    ReplyDelete
  3. hihih basuh balik sotong tu hehe..
    xpe nanti cuba lagi.

    salam tahun baru 2019 =)

    ReplyDelete
  4. hahaahhahahha. kipidap iman. kak ain mula2 belajar masak punn palinh takut bab nak masukkan makanan dlm mulut. hahahahhaa.. dh lama2 tuhh komfom bolehh..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum iman...boleh cuba lg kn,lama2 makin sedap la.rasanya nanti...jgn cpt mengalah dlm bab masak2 ni tau...

    ReplyDelete
  6. alololo kesian iman. tape boleh cuba lagi.. kali kedua masak confirm sedapp

    ReplyDelete
  7. permisi min numpang share ya :)
    ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat di f@ns*p0ker || add pin black.berry 55F97BD0
    segera dapatkan promonya dan menangkan uang jutaan rupiah hanya dengan minimal deposit 10.000
    ayo buruannn ditunggu apa lagi cepetan daftar ya ditunggu lo

    ReplyDelete